Lumea evolueaza, astfel ca, pentru a supravietui pe piata, afacerile nu au ce face decat sa tina pasul cu schimbarile.

In acest context, şi marketingul digital e intr-o continua ascensiune, deoarece inovatia ii creeaza noi oportunitati de dezvoltare in fiecare zi.

Nimic nu sta pe loc, motiv pentru care tu, in calitate de antreprenor, trebuie sa iti adaptezi neincetat strategia de marketing online.

Nu are sens sa mai insist sa iti explic ca afacerile de viitor folosesc internetul ca principala strategie de marketing. Vanzarile online cresc tot mai mult si o multime de companii isi fac castigurile in acest mod.

Pentru ca scopul Creative Marketing este de a te ajuta, iti prezint in cele ce urmeaza trendurile care vor lua amploare in 2019 in ceea ce priveste marketingul in Romania. Arunca o privire asupra lor si fa-ti bugetul.

Ai o gramada de treaba de facut!

8 trenduri de marketing digital care fac furori in 2019

1. Strategia de marketing a firmei este bine stabilita

Acesta este cel mai important punct al listei. Daca nu ti-ai stabilit scopul, nu ti-ai ales nişa si nici nu ai un brand care sa le ramana in minte oamenilor, nici nu are rost sa incepi promovarea online. Tot ce vei reusi va fi sa pierzi bani.

Asa ca, inainte de a te arunca in „hora”, ia-ti un moment de respiro. Gandeste-te cu atentie la ce impresie vrei sa le lasi consumatorilor, ce vrei sa retina despre businessul tau si apoi fa planul.

Nu te panica, nu va fi mai greu pe parcurs. Daca depasesti cu brio partea asta si ai rezultate satisfacatoare, mai apoi va fi totul floare la ureche.

2. Mesajele instant pe messenger

Cu siguranta ai observat ca toti cei din jurul tau nu mai scot ochii din telefoanele mobile nici macar atunci cand mananca. Prefera sa dea mesaje in loc sa socializeze, iar asta te poate afecta daca tu preferi vorbitul doar la telefon.

Poti, in schimb, folosi „tracul” clientilor in avantajul tau!

Inteligenta artificiala ia amploare si mai nou iti permite sa pui anumite raspunsuri instant la intrebarile oamenilor de pe messenger. Facebook e magic!

Mecanismul e simplu, iti notezi undeva curiozitatile lor standard legate de produsul sau serviciul tau, iar pe urma concepi raspunsurile si le fixezi ca solutii pentru intrebarile respective.

Cand intrebarile devin prea exacte si algoritmul este depasit de situatie, le trimiti numarul de telefon pentru mai multe informatii.

3. Google penalizeaza / premiaza viteza unui site

Deja nu mai e un secret faptul ca un site mobile responsive este vital pentru ca afacerea sa functioneze optim. Stacheta e mai sus putin.

Google si-a propus sa urce in cautari site-urile care au o viteza mare de lucru si sa le coboare de pe piedestal pe cele care nu fac fata.

E cam infricosator, avand in vedere ca cei din top au continutul cel mai relevant. Nu mai e de ajuns sa fii expert in domeniul tau de activitate, trebuie sa şi lucrezi la site.

In plus, au puncte bonus site-urile sigure, cele care incep cu „https”. 

4. Instagram nu va mai sta multa vreme in umbra lui Facebook

In timp ce publicul Facebook-ului stagneaza sau chiar scade, cel al Instagram-ului creste vertiginos.

Realitatea spune ca persoanele varstnice, cele peste 55 de ani, folosesc Facebook-ul mai mult decat tinerii.

Pe de alta parte, Instagram-ul aduce un suflu nou, care atrage categoriile de varsta 18 – 24 de ani si 25 – 34 ca un magnet.

Asadar, daca vrei sa ai atentia tinerilor, reclamele pe Instagram trebuie sa faca parte neaparat din strategia ta de marketing in vanzari.

5. Cautari vizuale si cu comanda vocala

Google foloseste de ceva vreme aceste caracteristici. Din 2018 o face si Pinterest, iar statisticile arata ca tot mai multe persoane apeleaza la ele.

Obiectivul inovatiei este acela de a face lucrurile cat mai repede si mai usor. Se economiseste o groaza de timp prin vorbit. Scrisul ne ia ceva mai mult.

Modeleaza-te pe nevoile clientilor tai si adauga functiile acestea pe site. Poate fi unul dintre avantajele tale competitionale. Crede-ma ca vrei sa fii tu cel care il detine, asa ca ia atitudine!

6. Continut de calitate

Sigur, profitam de micile detalii care ne aduc mai multi oameni pe site. Totusi, calitatea continutului este cea care conteaza pana la urma.

Daca nu ii oferi omului ceea ce cauta, ambalat frumos si pe intelesul sau, va pleca.

Degeaba esti tu primul in cautarile organice pe Google, ca potentialul cumparator merge la urmatorul site si tot asa… iar in final va da peste ceea ce are nevoie.

Ia aminte la necesitatea persoanei si incearca sa i-o indeplinesti. Fii sincer cu ea, nu incerca sa gasesti doar metode sa faci bani.

7. Videoclipuri verticale

Uneori e greu sa convingi oamenii sa dea click pe link-ul distribuit de tine, desi e posibil ca, odata ajunsi pe site, sa nu mai vrea sa iasa. De aceea s-au inventat videoclipurile.

Dand scroll de plictiseala pe una dintre retelele de socializare, se va opri la materialul tau. Trebuie doar sa ai un titlu de impact si eventual un prim cadru colorat.

Incearca sa il faci scurt si la obiect. 2 minute sunt mai mult decat suficiente, daca reusesti sa transmiti mesajul dorit.

Si nu, nu incarca acel video pe YouTube. Vei avea un trafic mai mare daca il pui direct pe Facebook sau Instagram.

ATENTIE! Opteaza pentru un video vertical, deoarece o multime de oameni renunta sa il vada pe cel orizontal tocmai pentru ca sa nu mai intoarca telefonul.

8. Influencerii rezista, dar trendul se modifica

In 2019 continua sa fie la moda influencerii in strategia de marketing a unei firme. Cu toate acestea, lumea nu se mai lasa atat de usor convinsa de vedete pentru a face achizitii.

Clientii tai vor sa vada ca oamenii asemenea lor considera ca merita sa vina la tine. A devenit cam evident faptul ca vedetele sunt platite sa faca reclama. Se simte falsitatea.

Daca, totusi, nu realizeaza oamenii asta, merg pe principiul „e de vedete, nu de mine”.

Cauta acel influencer care se incadreaza perfect in tiparul clientului ideal. El iti va aduce castiguri substantiale.

Aceste trenduri in marketingul digital te vor ajuta sa iti cresti afacerea in 2019 asa cum nici nu te astepti!

Nu numai ca vei atrage clientii in momentul propice cumpararii, dar le vei oferi si o experienta placuta dupa incheierea tranzactiei si iti vor ramane fideli.

Cate din trendurile prezentate de mine planuiesti sa le implementezi? Eu ti le recomand pe toate.

Pentru succes garantat, afla mai multe despre marketingul digital facand un curs de specialitate sau, şi mai bine, scapa de griji angajand o agentie de marketing online, care se va ocupa de toate etapele.

Noi, Creative Marketing, suntem la un click distanta cu sprijinul necesar. Contacteaza-ne!