Deja nu mai este un secret faptul că oamenii își trăiesc practic cea mai mare parte a vieții online. Rețelele de socializare Facebook și Instagram (în România) sunt zilnic încărcate cu poze și impresii legate de toate evenimentele importante ale acestora.

Bineînțeles, asta înseamnă că, pentru a se face remarcate în ochii consumatorilor, și afacerile trebuie să fie prezente acolo.

Cum Facebook nu mai reprezintă un mister pentru majoritatea celor interesați de promovare online, am decis ca de această dată să te învățăm modul în care să îți mărești numărul urmăritorilor pe Instagram.

Cu toate că aplicația nu este tocmai nouă la noi, Instagram a suferit în urmă cu un an o actualizare ce a dat peste cap aşa-zisele reguli ale „jocului” cunoscute până atunci. Astfel, algoritmii s-au schimbat şi a devenit mult mai dificil să aduni follow-uri pe Instagram.

Pentru a rămâne în topul preferințelor segmentului de piață vizat, o afacere activă pe Instagram trebuie să fie întotdeauna în ton cu tendințele.

Mai jos găsești totul despre Instagram în raport cu promovarea unui business – cum aduni urmăritori, ce fel de postări atrag interacțiuni din partea actualilor clienți și a celor potențiali, precum și ce le menține interesul acestora.

Ți-am pregătit destul de multe trucuri pentru Instagram, dar ele sunt complet transparente și utile. Cumpărarea de urmăritori nu îți crește vânzările, deci nu are niciun sens să recurgi la acest mijloc.

10 moduri ingenioase prin care să strângi mai mulți urmăritori pentru afacerea ta

1. Respectă o temă a postărilor

O promovare eficientă pe Instagram cuprinde neapărat postări care… se potrivesc între ele.

La ce anume se referă asta? Atunci când dau click pe pagina ta, oamenii îți văd peretele. Fiecare rând conține 3 fotografii (postări) ce arată nemaipomenit dacă respectă un model.

De exemplu, dacă există 3 modele de poze și tot a treia postare folosește același font specific, se va crea un fel de puzzle. Fonturile unice ale postărilor pe Instagram îți pun în valoare brandul.

Impactul vizual va fi extrem de puternic și va atrage o mulțime de fani.

2. Optează pentru o poză de profil și o biografie fidele

După cum bine știi, pozele de profil pe Instagram sunt mici, rotunde. Nu are rost să o încarci pe a ta cu totul felul de culori și alte detalii. Menține lucrurile simple și accentuează un singur punct, care să rămână multă vreme în mintea clienților.

Cât despre detaliile pe care să le scrii în biografie pe Instagram, nu căuta idei, noi îți recomandăm să fii sincer. Scrie ceea ce simți că îți descrie cel mai bine afacerea. Lasă la o parte pentru un moment intenția clară de a vinde și fii autentic.

Nu uita să profiți de oportunitatea de a-ți face cunoscut website-ul în biografie. Există un loc special pentru asta și arată profesionist.

3. Dă la rândul tău inimioare (like-uri), follow și comentarii

Nu insinuez acum să stai aiurea pe net și să apreciezi clasicele videoclipuri cu pisici. În schimb, acordă-le atenție clienților tăi – actuali și potențiali.

Interacționând cu ceea ce postează ei, le demonstrezi că îți pasă de ei și că nu reprezintă pentru tine doar suma pe care ți-o adaugă în cont.

În acest fel, relația voastră va avea o bază solidă și șansele ca ei să îți devină clienți fideli cresc considerabil. Acesta e un mod corect de a face bani din Instagram.

4. Hashtag-urile trebuie să fie cât mai specifice

Cu siguranță ești la curent cu faptul că hashtag-urile sunt deosebit de utile pe Instagram. Ei bine, nu ajunge să pui un # urmat de orice îți trece prin minte.

Poți folosi până la 20 – 30 de hashtag-uri pe postare, însă acestea trebuie să descrie bine postarea în cauză și chiar afacerea. În caz contrar, riști ca mesajul tău să nu ajungă la audiența potrivită, iar întreaga muncă va fi în zadar.

O metodă eficientă e aceea de a crea o listă cu hashtag-uri pe care să o ai mereu la îndemână.

5. Postările mai rare, story-uri mai dese

E suficient să postezi de câteva ori pe săptămână în mod obișnuit. Lumea vede, poate apreciază și apoi merge mai departe.

Totuși, e foarte curioasă de ceea ce faci acum. Ea vrea să treacă prin povestea de zi cu zi a afacerii tale. Lucrurile trec într-un plan oarecum mai personal și îi apropie pe clienți de oferta de nerefuzat pe care le-o pui la dispoziție.

6. Convingi oamenii să îți dea mesaj privat

Printre cele mai surprinzătoare trucuri ale Instagramului îl reprezintă textele de tipul „dați-ne un mesaj privat pentru a primi x link” în descrierile postărilor. Desigur, poți oferi altceva, acesta fiind un simplu exemplu.

Important este să atragi cât mai multe mesaje, deoarece asta va convinge Instagramul că postarea este una calitativă și îi va spori incredibil vizibilitatea.

Nu ezita să te bucuri la maxim de opțiunea Instagramului de chat online şi vei avea o mulțime de beneficii.

7. Strânge cât mai multe like-uri și comentarii imediat ce ai postat

Studiile au dovedit că, pentru a duce rapid o postare la un număr mare de persoane, este foarte important ca aceasta să primească nenumărate like-uri și comentarii în prima oră de la postare.

Dacă în acea oră critică oamenii interacționează cu ea, se consideră exact ceea ce am menționat la punctul anterior – că postarea are o calitate superioară.

8. Identifică ora prielnică pentru a posta

Primul pas e să postezi în diferite momente ale zilei. După aceea, cu răbdare poți identifica perioada în care fanii tăi fideli sunt online și apoi te adaptezi în funcție de asta.

Dacă îți păstrezi „în priză” audiența actuală, îți vor apărea imediat și noi urmăritori pe Instagram.

Ai prea multe postări și e imposibil să le ții evidența? Există o grămadă de aplicații pe Google play ce îți fac un raport complet al situației, iar unele dintre ele sunt chiar gratuite.

9. Video-urile au un mare impact

Nu te axa numai pe imagini. Instagram este recunoscut și pentru scurtele videoclipuri de prezentare.

Câteva secunde în care le arați ceva interesant oamenilor legat de produsul sau serviciul tău explică mai mult decât 10 poze editate artistic.

10. Sunt în trend descrierile scurte, dar originale

A trecut vremea în care citatele făceau furori pe Instagram. Poate că încă mai atrag câteva priviri, însă nu reușesc să le mențină mult timp.

Acum „se poartă” autenticitatea. Oamenii sunt impresionați dacă descrierile pozelor de pe Instagram îți aparțin. Așa le arați practic că ai depus un mic efort pentru postări, că te-ai gândit la ei. Oricine poate da copy – paste, dar originalitatea e mai rară.

Nu te consideri o persoană creativă? Nu-i nimic, pentru asta s-a inventat meseria de copywriterUn profesionist îți va ambala reclama în cel mai frumos pachet posibil.Creative Marketing îți sare în ajutor atât pe partea de scris, cât și pe cea de design a postărilor. Consultă chiar acum pachetele noastre de promovare pe Instagram de aici!