În ultimul deceniu, oamenii au început să petreacă din ce în ce mai mult timp online. Dacă obișnuiau doar să se informeze cu privire la diverse subiecte de interes, să se joace sau să se uite la filme pe vremuri, în prezent trăiesc efectiv pe rețelele de socializare, unde comunică cu cei dragi și împărtășesc tot ce fac.

Bineînțeles, de la acest punct și până la cumpărăturile online sau cercetarea despre locuri reale a fost un singur pas. Asta în cazul în care a existat vreodată pasul respectiv.

Odată ce s-a instaurat pandemia și panica referitoare la virus, inclusiv și activitățile desfășurate de general offline s-au mutat online. Crede-ne, deci, că afacerea ta are nevoie de beneficiile oferite de marketingul online.

De ajuns cu vorba, hai să vedem concret cum îți poate fi de folos promovarea prin marketing online în special în această perioadă incertă. Este șansa ta să prosperi sau cel puțin să rămâi bine ancorat pe piață, în timp ce alte afaceri, din păcate, pun lacătul pe ușă.

10 motive să optezi pentru marketing online pe timp de pandemie

1. Ajungi imediat la clienți

Cine crezi că mai pierde timpul uitându-se pe afișe stradale? Nici pliantele nu mai au succes, pentru că sunt aruncate fără a li se arunca vreo privire. Iar acest fapt nu se datorează neapărat fricii de îmbolnăvire.

Lumea e ocupată cu telefonul. Astfel, pentru a atrage atenția, trebuie să apari și tu (brandul tău) pe acel mic ecran. Până și pensionarii au conturi pe social media și, prin urmare, nu sunt scutiți de marketingul online. Este cea mai sigură metodă de a ajunge în acest moment la clienți, care nu are cum da greș.

2. Selectezi cui te adresezi

Spre deosebire de marketingul clasic, unde este dificil să ajungi automat la persoanele dornice de produsele sau serviciile pe care le oferi, o campanie de marketing online este flexibilă și concomitent clară.

Depinde doar de tine la cine ajunge mesajul transmis. Treaba ta este pur și simplu să îți conturezi audiența și să creezi conținut potrivit ei. În rest, rețelele de socializare, precum și Google se ocupă de o livrare fără cusur.

3. Plătești puțin

Costul promovării din ușă în ușă, de exemplu, poate ajunge uriaș. Se cheltuie mult cu materialele printate și cu angajarea unor responsabili cu această muncă uneori neplăcută (nu oricine deschide). Plus că, acum este de-a dreptul periculos.

Instrumentele de marketing online îți permit o varietate de tehnici de promovare. În primă fază, poți alege ce sumă îți dorești să investești. Apoi, unele reclame plătite te taxează în funcție de rezultatele obținute.

4. Poți măsura ușor rezultatele

N-ai de unde ști cine a citit broșura pe care ai lăsat-o în scara unui bloc, nu-i așa? Îți poți face o idee dacă cercetezi împrejurimile și vorbești eventual cu unii locatari, însă te îndrepți într-o direcție ce se poate solda cu probleme cu legea.

Pe de altă parte, Google și Facebook (printre altele) stochează toate informațiile care îți pot fi de folos despre clienți… și nu pare nimic ciudat la mijloc. Cu doar câteva click-uri vezi la cine a ajuns reclama ta și ce design sau text a fost mai apreciat.

5. Ai mai multe canale disponibile

Formatul fizic are o plajă destul de limitată în ceea ce privește promovarea. Pe cele principale – afișele și pliantele – le-am menționat deja, iar vremea lor a cam apus.

Când ne referim la universul online, în schimb, opțiunile sunt extrem de numeroase: rețele de socializare, Google, site, email marketing etc. Și asta nu e tot, fiindcă poți alege pe urmă să pui text, imagine, video, audio sau o combinație între ele. Ca idee, știai că blogul utilizat inteligent face minuni în marketingul online prin SEO (Search Engine Optimization)?

6. Cresc rapid vânzările

E mult mai ușor să construiești imaginea unei afaceri online decât offline. Majoritatea oamenilor nu se sfiesc să dea un like atunci când le place ceva și automat află și prietenii lor despre acea interacțiune. Evident, e doar prima mișcare ce va determina piesele de domino să cadă una peste alta și să ducă la vânzări de proporții.

Postând constant, demonstrezi că ești de încredere și cineva tot va avea curajul să pună comanda. Iar după ce apar încet recenzii, ține-te bine: distracția e pe cale să se dezlănțuie!

7. Alegi ce acțiune îți dorești de la promovare

Nu e neapărat să postezi ceva pentru a vinde. Cum spuneam puțin mai sus, conținutul de calitate contribuie la dezvoltarea încrederii și formarea unui brand. Practic nu te costă nimic să pui o poză drăguță pe Instagram sau să încarci un articol pe blog.

Totuși, acțiunile acestea te fac mai cunoscut atunci când te îndrepți cu ele spre audiența potrivită. Deja îți poți da seama că exemplul cu Instagram este relevant dacă te adresezi segmentului tânăr (18-35 de ani).

8. Interacționezi direct cu posibilii cumpărători

Nu numai că ajungi cât ai bate din palme la oameni care n-au auzit până acum de tine, ci poți și comunica ușor cu ei. Nu, nu pun accent pe faptul că au la îndemână datele de contact ale firmei. Este un proces la fel de simplu, dar mai… prietenos.

Postările pot primi comentarii, paginile de pe conturile de socializare au secțiune de mesaje și lista continuă. Desigur, este important să răspunzi cu promptitudine. Așa se va vedea că îți pasă și se creează o legătură ce va putea fi de durată.

9. Riscul eșecului este scăzut

Ok, să zicem că, indiferent cât te-ai străduit, nu reușești să te faci remarcat în mediul online. Deși, sincer vorbind, e posibil doar dacă nu te adresezi cui trebuie sau nu o faci într-un mod atractiv.

Ce pierzi din toată această încercare? Puțin timp și o sumă de bani modestă. Nu e ceva extraordinar pentru că, oricum, știi că nu e indicat să dai tot ce ai din prima clipă. Investiția este mică și riscul pe măsura ei.

10. Economisești timp

O reclamă online poate fi peste tot în același timp. Tu poți să te lauzi cu aceeași reușită? Bănuim că nu. În fond, nu asta contează. Cert e că trebuie să te tai în mai multe bucăți dacă vrei să-ți gestionezi compania ca la carte, iar pe lângă asta să distribui fluturași cu promoții. Nu uita că în toată nebunia trebuie să-și facă loc și livrarea.

Scapi de o grijă dând la o parte pliantele. De asemenea, te poți orienta spre consultanță în marketing online și reclamele tale vor da tot ce e mai bun din ele.

În situația în care nu ai timp de investit să înveți marketing online din cursuri sau cărți, nu înseamnă că business-ul tău trebuie să aibă de suferit. Te îndemnăm să optezi pentru serviciile unei agenții / firme de marketing online.

Noi ne-am făcut bine temele în domeniu, am citit toate cărțile utile (chiar am scris una despre Facebook) și am frecventat cursuri (am și creat unul identic cu cartea), astfel încât oferim acum strategii eficiente de marketing online atât pentru companii aflate la început de drum, cât și pentru cele cu multă experiență în spate. Contactează-ne și te ajutăm să faci vânzări!