9 lucruri pe care trebuie să le știe un antreprenor despre social media

Jul 28, 2021Marketing0 comments

Dacă mai avea cineva nevoie de vreo confirmare, anul care a trecut ne-a demonstrat că viața se petrece în mare parte online, mai precis pe social media. Acolo se petrec mai toate interacțiunile cu cunoscuții, se fac cunoscute diferite oportunități și se găsesc produsele sau serviciile ce urmează a fi achiziționate.

Prin urmare, chiar și cei mai conservatori antreprenori din România au ajuns să-și promoveze afacerile pe social media. Nu este nimic rău în asta, doar că mulți dintre ei nu prea știu cum funcționează lumea aceasta și fac o mulțime de greșeli pe parcursul drumului… foarte scurt, de altfel. Pentru că renunță cu același avânt și entuziasm cu care au și început.

Noi suntem marketeri pe social media și nu vrem ca tu să dai greș, ci să devii un adevărat specialist în domeniu. Așa că, dacă ești la început sau te chinui de ceva timp să obții rezultate pe rețelele de socializare și nu se întâmplă nicio îmbunătățire, ești în locul potrivit.

În cele ce urmează vom porni împreună într-o călătorie ce își propune să te învețe…

9 lucruri pe care trebuie să le știe un antreprenor despre social media

1. Nu e suficient să ai un cont pe o rețea pentru a face vânzări

Mulți antreprenori români cred că e de ajuns să-și facă un cont pe Facebook, Instagram, LinkedIn sau TikTok și rezultatele vor veni de la sine. Ei consideră că apoi e rândul cumpărătorilor să îi găsească. Nu e deloc așa.

Munca serioasă abia după ce îți faci contul urmează. Postările nu se fac singure și potențialii clienți trebuie convinși să îți dea o șansă. Ce îți face afacerea specială? De ce să te aleagă? Explică-le într-un mod cât mai prietenos.

2. Ai nevoie de o strategie a postărilor

Se spune că cine pornește la drum fără un plan concret, nu va ajunge nicăieri. Așadar, un traseu sau, în situația dată, o strategie de gestionare a rețelelor sociale este esențială.

Poți opta, de exemplu, ca 2 din 5 zile pe săptămână să faci postări informative, una în care să arăți ce e nou sau detalii legate de afacere și produse, iar în celelalte 2 zile să induci ideea de vânzare. În felul acesta, indiferent ce ai posta efectiv, știi că trebuie să se plieze pe ceea ce ai stabilit.

3. Contează consecvența interacțiunii cu posibilii clienți

După cum ai observat, am menționat direct 5 postări pe săptămână. Bineînțeles, tu poți opta pentru 2, 3 sau oricâte dorești și consideri necesare. Ai grijă însă să continui în ritmul pe care ți l-ai pus în plan… căci e un proces de durată. Oamenii se vor obișnui încet-încet cu tine și vor aștepta conținutul tău.

De asemenea, acordă atenție comentariilor, chiar dacă sunt doar ocazionale. Răspunde-le, fii prietenos și binevoitor. Numai așa se creează relațiile de calitate.

4. Nu trebuie să fii prezent pe toate rețelele de socializare

Ar fi o nebunie în toată regula să iei la rând platformele de social media. Este o activitate ce consumă enorm de mult timp și ar fi degeaba. De ce? Deoarece clientul tău ideal cu siguranță nu este peste tot.

Publicul tânăr (aproximativ până în 35 de ani) îl găsești în general dând scroll pe Instagram, în vreme ce persoanele care depășesc această vârstă sunt de obicei pe Facebook. LinkedIn te ajută să ajungi la alte afaceri și mentori, iar TikTok este tipic pentru adolescenți. Acel unic și minunat om al țău (ideal) în ce categorie se încadrează?

5. E important să ai conținut relevant

Ok, ai identificat cui vinzi produsele tale, știi perfect și ce rețea sau rețele de socializare frecventează și te-ai hotărât să postezi des. Întrebarea este: ce? Nu te limita la oferte clasice de “cumpără acum”. Poate că unii se vor uita în treacăt despre ce este vorba, dar vor merge mai departe.

Trebuie să vii cu ceva deosebit, să impresionezi. Optează pentru postări în care îți educi audiența, astfel încât va deveni “expertă” în aria ta, va recunoaște calitatea superioară și până la urmă îți va alege produsele. Ce putem spune, printre calitățile unui antreprenor de succes se numără și aptitudinile didactice.

6. Concurența e și ea prezentă

Nu spunem asta cu intenția de a te speria. E pur și simplu un fapt de care e vital să fii conștient, pentru a prospera. Pe lângă ideea referitoare la diferențierea afacerii tale de concurență, e și o modalitate de evoluție.

Aruncă o privire asupra a ceea ce postează principalii tăi competitori. Inspiră-te, nu copia! Evident, pune-ți și întrebarea ce ai putea face tu mai bine. Lasă-ți imaginația să zboare, căci fără creativitate e imposibil să excelezi în social media.

7. Nu orice reclamă îți aduce vânzări

Mai există situațiile în care antreprenorii mizează pe faptul că, dacă bagă niște bani în reclame la început, vânzările vor curge automat. Nimic mai greșit.

Cât timp nu ai autoritate, oamenii sunt sceptici. Trebuie să urmezi pașii de apropiere și dobândire a încrederii înainte de a visa la vânzări remarcabile. Mai întâi, reclamele te vor ajuta pentru a demonstra că ești acolo și a intra ușor și sigur în mintea consumatorilor.

8. Dedicarea unor ore pentru crearea și programarea postărilor salvează timp

În ciuda părerii generale, a sta în fața unei sarcini (la care să nu renunți până ce nu o finalizezi) este mai util decât a lucra în fiecare zi câte puțin la îndeplinirea ei. Concentrarea este cheia și e dificil să o menții intactă atunci când faci slalom printre munci.

Evident, poți nota idei oricând apar sau găsești ceva interesant, dar acordă-ți o anumită perioadă de timp pentru postările propriu-zise. Vei constata că vei fi mult mai relaxat odată ce ai terminat de tot și interacțiunea cu clienții va merge natural.

9. Îți poți găsi clienții în diverse grupuri de Facebook și poți lega conexiuni

Grupurile de Facebook capătă din ce în ce mai multă importanță. Lumea se adună acolo și poartă discuții pe toate subiectele pe care ți le poți imagina. Sigur există măcar unul și din raza ta de “acțiune”.

Cercetează ce caută mai exact oamenii despre afaceri sau produse ca ale tale. Implică-te și răspunde la întrebări, ba chiar ține cont de detaliile aflate pentru a fi un social media manager excepțional al propriei afaceri. Este șansa ta de a-ți crea notorietate.

Te-au pus pe gânduri punctele acestei liste? Dacă da, ai toate șansele să pornești de acum înainte în direcția potrivită. Tot ce trebuie să faci este să te apuci de treabă și să aplici ceea ce tocmai ai aflat!

Totuși, în cazul în care ți se pare totul prea complicat, dă-ne un email la office@creative-marketing.ro sau sună-ne la 0746 935 198 și ne ocupăm noi de al tău social media management și marketing. Avem o varietate de servicii, inclusiv și un curs de Facebook Ads pentru începători.

Alte Informații utile