Ce este Neuromarketingul și cum te ajută el să îți crești vînzările?

Jun 29, 2021Marketing0 comments

Visul oricărui antreprenor este acela de a-și creste miraculos vânzările. Ai un produs bun de oferit, vrei să fii remunerat pentru el și să ai una dintre acele afaceri de viitor despre care ai auzit atâtea. Simplu ca bună ziua!

Dacă în trecut se foloseau în acest scop o mulțime de bani cu bannere așezate pe străzile aglomerate, pliante și alte asemenea materiale promoționale, acum se caută micșorarea bugetului dedicat pentru o strategie de marketing și îmbunătațirea eficienței sale.

Aici intră în schemă conceptul de neuromarketing. Acesta este un nou tip de marketing care măsoara din punct de vedere medical felul în care creierul uman răspunde la stimuli oferiți de publicitate.

Definiția neuromarketing-ului se bazează practic pe faptul că deciziile consumatorilor sunt influențate în mod inconștient de așa numitul creier „vechi”, care are grijă de nevoile noastre primare.

Tehnicile de neuromarketing sunt foarte utile deoarece apelează practic la centrii de plăcere ai cumpărătorilor care vor veni instinctual să îți achiziționeze produsele / serviciile. Hai să aflăm împreună despre ce este vorba mai exact.

7 moduri în care să câștigi de pe urma neuromarketingului:

1. Culorile fac magie

Fii pe fază atunci când alegi culori pentru că ele evocă emoții. Fie că ne referim la ambalaj, produs propriu-zis sau chiar afișul de publicitate postat online, contează pentru ce culori optezi.

Fiecare nuanță atrage un anumit tip de clienți și este important să te gândești bine ce fel de clienți îți dorești. Albastrul deschis ca cerul senin atrage, spun experții în neuromarketing, profesioniștii, oamenii extrem de calculați și serioși.

Ba mai mult, ai posibilitatea să faci din culoare semnătura afacerii tale. Uită-te de exemplu la Coca-Cola. Nu-i așa că atunci când menționezi culoarea roșie îți apare în minte sigla acestei firme? Asocierea cu o culoare anume are impact pe termen lung asupra cumpărătorilor.

2. Nu oferi prea multe opțiuni

Acest punct se leagă oarecum de cel anterior, în special de partea cu o culoare drept semnatură. De ce?

Ei bine, atunci când văd prea multe sortimente ale aceluiași produs pe un raft, există riscul ca oamenii să evite să se opreasca acolo. Totul vine de la creier, bineînțeles, și de la scurta paralizie, de moment, a acestuia.

Nu e cu nimic diferit nici la capitolul servicii. Incearcă să nu te complici prea mult și astfel să nici nu induci clientul în eroare.

Limitează-te la câteva opțiuni, fiindcă adevărul e că despre calitate este vorba în cele din urmă. Sigur, fii adaptabil, insă nu exagera.

3. Pachetul contează

De multe ori suntem atrași fără să ne dam seama de unele ambalaje și tindem să ignorăm dacă standardul produsului nu e prea ridicat.

Nu adopta un pachet costisitor în detrimentul calității a ceea ce oferi. Poate vei avea vânzări relativ mari o vreme, dar nu așa îți formezi clientela. În schimb, fă un echilibru ître cele două.

De asemenea, ia aminte că un ambalaj stralucitor nu e cel care îți va aduce întotdeauna succesul. Fă un studiu de piață. Ia în considerare preferințele posibililor tăi cumpărători. Părerea lor despre produs îți aduce bani în cont, nu a ta.

4. Unde se fixează privirea

Cu toții știm acum că publicitatea care include oamenii este mult mai eficientă decât clasica prezentare a produselor.

Noutatea e că bebelușii vând cel mai mult. E vorba despre sensibilitate. Cine nu iubește micuții? Este destul de ciudat să apară un copilaș în anumite reclame, însă se intamplă asta frecvent.

Cu toate acestea, există o șmecherie și în această situație. În cazul în care bebelușul privește înspre persoana care îl urmărește, aceasta din urma va fi acaparată de imagine și nu va acorda credit mesajului transmis.

Pentru a îndrepta atenția asupra textului, trebuie să pară că micuțul se uită în direcția lui.

Neuromarketing-ul este un proiect de viitor. Invățarea secretelor sale aduce beneficii nebănuite!

5. Evaluarea satisfacției

Instrumentele neuromarketing-ului permit evaluarea satisfacției consumatorilor în raport cu serviciul sau produsul pe care îl pui la îndemana acestora.

La nivel inconștient apar reacții atunci când intrăm în contact cu anumite lucruri. Interpretarea corectă a acestor reacții determină într-o mare măsura adaptarea continuă a ofertei.

Ce te faci dacă în general produsul tău provoacă un sentiment de frustrare celor care îl vad?

Absolut nimeni nu îți va spune în față acest aspect, mai ales pentru că nu se produce voluntar și oamenii nu îl realizează. Studiile în acest sens îți vor expune nu numai problema, ci și soluția ei.

6. Chestii extra

Nu e un secret faptul că lumea caută bonusuri. Nu contează foarte mult ce oferi în plus, dacă e ceva gratis atașat, neaparat se va găsi cel puțin o persoană interesată să cumpere produsul inițial.

Să presupunem că două pensiuni sunt concurente. Condițiile camerelor sunt similare și prețul e identic, dar una dintre ele are micul dejun inclus. Nici nu intreabă cineva în ce constă masa, cât timp e extra va avea fără doar și poate mai mulți clienți.

Oamenilor efectiv le iese din cap verificarea minuțioasa a camerelor. Cea cu mic dejun bonus va avea  automat câștig de cauză, chiar dacă cealaltă poate este mai curată.

Detaliile de genul acesta fac în marea majoritate a timpului diferența dintre profit și pierdere.

7. Oferta limitată

Ultimul principiu de neuromarketing prezentat în articol se referă la ideea că oamenii urăsc să piardă. Fii sincer cu tine și vei constata că e cât se poate de adevărat!

Așadar, dacă adopți tehnica cu oferta limitată, există mari șanse ca consumatorii să devină brusc mai curioși și interesați. Care e farmecul în a cumpăra acum ceva ce ai mereu la dispoziție?

Pe de altă parte, nu e deloc plăcut să îți dorești un lucru care va dispărea curând de pe piață… Asta, ca să nu mai scot în evidență că ar putea fi util la un moment dat respectiva marfă.

Neuromarketingul este abia la început în lumea marketingului din România, așa că îți recomandăm să îl folosești cât mai curând cu putință. Bucură-te de avantajele pe care ți le pune la dispoziție și mărește-ți chiar acum vânzările online.

În cazul în care ai nevoie de ajutor sau vrei mai multe informații, o agenție de marketing online, precum suntem noi – cei de la Creative Marketing, este cea mai potrivită alegere. Apelează cu toată încrederea și rezultatele pozitive nu vor întârzia să apară!

Alte Informații utile