Ce trebuie să conțină o strategie de marketing care aduce rezultate

Aug 10, 2021Marketing0 comments

O strategie de marketing este asemenea unui plan de afaceri: vitală. Fără ea, se vor obține cu greu rezultatele dorite. Exact așa cum nu poți ajunge la destinație dacă nu ai un traseu pus la punct din timp.

Toată lumea a auzit, de exemplu, despre mixul de marketing, dar, deși are un impact mare asupra unui proces reușit de promovare, acesta nu este singurul element care contează.

În articolul de azi, vom vorbi despre toate aparent micile detalii ce formează o strategie de marketing bună, indiferent că este vorba de marketing online sau offline. De asemenea, orice tip de strategie de marketing urmează același drum: de la o afacere (firmă de construcții, restaurant etc.) și până la cel educațional (școală). Ia pe rând pașii pe care ți-i prezentăm mai jos și cu siguranță vei atinge succesul!

Ce trebuie să conțină o strategie de marketing care aduce rezultate

1. Obiectivele bine definite

După cum nu ai început afacerea fără a avea în prim plan scopul și ceea ce vrei să obții prin intermediul ei, la fel trebuie să te concentrezi și când vorbim despre o strategie de marketing. Hotărăște încă dinainte de a te apuca de promovare care este obiectivul principal și care sunt cele secundare.

Dacă ești la început, este posibil să îți dorești ca în primul an să ajungi să nu cheltui mai mult decât câștigi. Iar dacă ai business-ul de ceva vreme deja, poți stabili marja de profit sau cifra de afaceri spre care aspiri.

2. Resursele alocate

Gândește-te bine cât ești dispus să investești în strategia de marketing. Să ne înțelegem, în această categorie nu intră doar banii (chiar dacă bugetul este un pilon central al acțiunii). Aici regăsim și eventualele materiale necesare, oamenii implicați în promovare, respectiv informația utilizată.

În funcție de cifrele pe care le vei stabili în punctul de față, îți permiți să te aștepți și la rezultate. Evident, pe parcursul implementării strategiei de marketing ne vom asigura și că investiția este maximizată: cele mai multe beneficii la costul minim.

3. Avatarul clientului ideal

Cui vinzi de fapt? Nu e suficient să spui că ai o firmă de produse cosmetice și te adresezi tuturor femeilor între 20 și 45 de ani. Trebuie să intri de-a dreptul în lumea publicului tău țintă.

Cu ce se ocupă doamnele și domnișoarele în cauză? Unde își petrec cel mai mult timp? Cu cine? Ce interese au și ce planuri de viitor? Afacerea ta se adresează celor cu un venit mediu sau mare?

Trece toate aceste detalii frumos pe hârtie. Creionează pur și simplu clientul tău ideal. Poți profita puțin de pe urmă rețelelor de socializare, unde majoritatea oamenilor tind să posteze mai tot ce fac și îi pasionează.

4. Analiza concurenței

Nu e nevoie să reinventezi roata pentru a atinge succesul. Uită-te în schimb la ce a funcționat pentru principalii tăi competitori, prin ce strategii de marketing au căpătat notorietate.

Sau poate este vorba de cealaltă extremă: să înveți din greșelile lor. Bineînțeles că mai târziu le vei face pe ale tale, dar nu strică să fii pregătit măcar parțial.

Pe la latura strategiei de marketing digital, ai opțiunea Facebook Insights, care îți permite să analizezi și compari diverse caracteristici legate de audiență și alte aspecte ale afacerii tale. Aruncă o privire inclusiv și asupra felului în care comunică cu clienții.

Fii gata să descoperi o mulțime de lucruri noi!

5. Modul în care te diferențiezi

Acum că știi atât de multe informații despre competiție, e timpul să faci o analiză a propriului business și să afli ce este diferit la produsele sau serviciile tale. Trebuie să găsești ceva unic, care să te reprezinte ca brand și pe care să îl poți folosi în favoarea ta.

Livrezi rapid? Oferi un cadou la fiecare achiziție? Ai o varietate de modele mult mai diversificată decât celelalte existente pe piață? Orice ar fi, scoate în evidență aceste elemente. Cu ajutorul lor, vei ieși din anonimat și, mizând pe calitate, vei face istorie!

6. Canalele unde se va face promovarea

Nu trebuie să fii prezent peste tot. Revino la punctul referitor la avatarul clientului ideal (3 în lista noastră): ce știi despre cumpărătorul tău perfect. În cazul în care are o vârstă înaintată, există posibilitatea să îl găsești doar adoptând o strategie de marketing directă, offline.

Poate, totuși, ajungi la el și pe Facebook. Ca idee, șansele de a se afla pe Instagram sunt minuscule, asta ca să nu mai aducem în discuție Tik Tok. Un site este însă extrem de util.

Alege rețelele de socializare în funcție de tiparul clientului. Nu pierde timp și bani!

7. Vocea brandului

Totul e clar până aici? Fiindcă a sosit timpul să clarificăm cum trimite mesajul. Contează enorm ce vinzi. Dacă te adresezi unui public specific dintr-o industrie, este în regulă să folosești limbajul de specialitate.

Important e să vorbești întotdeauna pe limba clientului. Fii prietenos și fă “calcule” amănunțite înainte de a da drumul strategiei de marketing. Cum te vei arăta acum, vei fi catalogat definitiv.

Prima impresie e de durată, nu-i așa? Ține minte asta și asigură-te că acționezi în consecință!

8. Conținutul efectiv al promovării

De la panourile publicitare de pe stradă, la social media și până la blog sau email marketing, toate au nevoie de conținut. Un design atractiv va convinge oamenii să citească informația, iar un text persuasiv îi va determina să facă achiziția.

Nu postăm orice ne vine în cap pe moment. Planificăm din timp și formăm o legătură între toate postările sau aparițiile. Avem grijă să se imprime conținutul în mintea consumatorului.

Scoate-ți toate atuurile la lumină și fă-le memorabile! Cu cât ești mai consistent și perseverent, cu atât vei fi mai repede remarcat.

9. Metodele de analiză

Fă teste peste teste. Numai astfel poți să îmbunătățești rezultatele. Ceea ce a început prost se poate termina bine, dacă te adaptezi din mers. Prin urmare, trebuie să ai în permanență la îndemână metode de analize a rezultatelor.

Online e mult mai ușor ca offline, dar nu te descuraja. Caută soluții! Poți, de exemplu, să distribui pliante cu oferte în culori diferite, așa încât îți dai seama din ce cartier vine cumpărătorul. Creativitatea este un factor definitoriu în realizarea unei strategii bune de marketing!

Cum ți se par acești pași în crearea unei strategii de marketing? Te avertizăm că strategia de marketing nu este bătută în cuie o dată pentru totdeauna. Nu. Ea este maleabilă și se modifică pe parcursul desfășurări. Trebuie să faci față imprevizibilului ca să te descurci!

Dacă vrei să ai alături o echipă de profesioniști care să te ghideze și chiar să facă în locul tău o strategie de marketing reușită, contactează-ne la 0746 935 198 sau scrie-ne la office@creative-marketing.ro. Nu lăsa succesul să aștepte, bucură-te azi de el!

Alte Informații utile