Se lansează multe rețele de socializare, dar foarte puține ajung la inimile consumatorilor și chiar mai puține reușesc să treacă testul timpului. Așa s-a spus și despre TikTok, platforma care a apărut în 2017 și a revoluționat modul în care oamenii se bucură de conținut online. Ea a demonstrat că locul ei este pe piață, adaptându-se constant și cucerind aproape întreaga planetă.
Bine, acest lucru e valabil în mare parte pentru tineri, care petrec nenumărate ore pe TikTok și nu se mai satură să urmărească ce postează lumea: fie că ne referim la apropiați, influenceri sau persoane total necunoscute, ce ajung virale cu ajutorul postării potrivite.
Iar dacă încă nu ți-e clar ce anume face ea, hai să aflăm mai multe informații despre TikTok.
Ce este Tik Tok și de ce face furori în România?
TikTok este o platformă online dezvoltată în China unde se pot posta video-uri scurte, menite să atragă atenția publicului prin ceva inedit. Majoritatea video-urilor sunt de doar câteva zeci de secunde, astfel încât putem spune că este diferită de YouTube, unde oamenii pot vedea vloguri, asculta muzică și chiar podcast-uri sau urmări diverse tutoriale.
Totuși, TikTok este un competitor serios atât pentru YouTube, cât și pentru Facebook, respectiv Instagram. De ce? Fiindcă menține interesul utilizatorilor în permanență acolo, iar videoclipurile sale, deși scurte, sunt din diverse sfere și majoritatea vor să transmită un mesaj sau insuflă o emoție.
Utilizatorii au două variante: să vadă ce au postat cei pe care îi urmăresc sau să se uite la recomandări pentru ei. Căutările de conținut pot fi făcute după mai multe criterii, cea mai folosită metodă fiind cea a hashtag-urilor.
Cele mai populare materiale de pe TikTok sunt cu dansuri, glume, tot felul de provocări și playback-uri (dacă le putem numi în acest mod) ale unor melodii cunoscute sau replici memorabile. De aceea, nu e o surpriză faptul că tinerii se simt pe această platformă în elementul lor. După ce Facebook și Instagram au fost ușor-ușor acaparate de adulți, adolescenții și tinerii s-au refugiat aici.
În medie, o persoană petrece în jur de 50 de minute zilnic pe TikTok și ajunge să acceseze platforma chiar și de 8 ori. Durata medie a unei vizite fiind de minim 5 minute, deoarece tinde să producă dependență. De la planul inițial de a vedea un singur video, se ajunge la 10.
Devenind un trend în SUA și în alte state impozante la nivel mondial, n-a durat mult până ce TikTok s-a făcut remarcat și în România. Adolescenții, în special, adoră să stea și să se uite la video-uri, unii dintre ei făcându-și curajul să creeze conținut.
Ca orice platformă de socializare, TikTok are scăpări și nu reușește să controleze sau sancționeze imediat absolut tot ce se postează nepotrivit. Părinții au însă posibilitatea să gestioneze activitatea copiilor lor din secțiunea “Family Safety”, în timp ce platforma le restricționează accesul la diferite aspecte ale aplicației, în funcție de vârstă.
Și acum răspundem la întrebarea…
Merită să ai un cont de afaceri pe TikTok?
Dacă publicul tău țintă îl reprezintă tinerii și îți place să intri în universul lor, cu siguranță da. Trebuie să ții cont doar că TikTok așteaptă de la tine conținut creativ, diferit de ceea ce postezi pe celelalte platforme.
În cazul în care bugetul îți permite să investești și în reclame plătite pe TikTok, este important să știi cele trei opțiuni de conturi pe platformă. Ele au diferite facilități, specifice motivului pentru care au fost create.
Tipurile de conturi disponibile pe TikTok
Cont personal
Este simplu, ușor de înțeles și logic. Acesta este proiectat pentru a îndeplini nevoile utilizatorului obișnuit, care dorește divertisment, să-i urmărească pe alții.
Apoi există latura Pro(fesională), ce se împarte în 2 categorii.
Cont de creator
E locul unde se regăsesc influencerii și aspiranții spre acest rol. Tipul acesta de cont dă practic viață magiei care populează platforma.
Cont de afaceri
Este tipul de cont ideal pentru tine în situația în care îți dorești cu adevărat să găsești clienți aici. Contul de afaceri pe TikTok este deosebit nu doar prin posibilitatea lansării de reclame, ci și a faptului că oferă statistici unice referitoare la cei care interacționează cu conținutul tău.
Ultimul punct al articolului este poate și cel mai așteptat, deoarece îți aduce beneficii substanțiale dacă este cunoscut și folosit eficient. Facem sau nu reclame pe TikTok? Cum ne promovăm și ce implică asta?
Reclama sau sponsorizarea pe TikTok
E suficient să intri site la pagina “TikTok For Business” și vei descoperi, detaliat, tot ce contează pentru a face reclame reușite, care să se muleze pe obiectivele afacerii tale.
Reclama poate avea unul dintre scopurile de mai jos:
- afișări (reach) – va apărea în fața cât mai multor persoane, contribuind în principal la vizibilitatea brandului;
- trafic (click-uri) – va încerca să aducă potențialii clienți pe site-ul tău sau oriunde îți dorești;
- instalări de aplicație – se va asigura că ajunge la oameni ce ar instala aplicația ta;
- conversii – după ce îi oferi lui TikTok libertatea de a-ți vedea cumpărăturile efectuate pe website, reclama va fi arătată celor predispuși să-ți facă vânzări;
- vizualizări de video – merge pe principiul afișării, conținutul tău video fiind expus cât mai multor oameni.
TikTok îți pune la dispoziție promovare prin:
- sponsorizarea propriilor creații în diferite locuri ale aplicației – suma investită este direct proporțională cu locul ales;
- lansarea de challenge-uri cu # specific, prin reclamă plătită pe TikTok, care vor deveni virale;
- colaborări cu influenceri ce se adresează publicului tău țintă într-un mod cu care rezonezi.
Cum ți se pare TikTok ca platformă de socializare? Ești pregătit să îi treci pragul și să devii cunoscut prin conținut video de dimensiuni reduse?
Dacă vrei să te bucuri de promovare profesională pe mai multe rețele de socializare, scrie-ne un email la office@creative-marketing.ro cu nevoile tale și îți vom trimite în cel mai scurt timp o ofertă personalizată.