Deși este mai mult de o lună până la sărbătorile de iarnă, un antreprenor inteligent își face temele din timp și pregătește cu mare atenție campania de marketing pentru afacerea sa. Din moment ce ai dat click pentru a citi articolul, faci parte din această categorie și vei vedea în continuare că nu vei regreta alegerea făcută!
Noi îți spunem pașii principali pe care trebuie să îi faci ca să obții o campanie de promovare reușită. Ai grijă însă să fii atent la detalii atunci când îi pui în aplicare, pentru a nu-ți scăpa absolut nimic.
Așadar, hai să intrăm cum se cuvine în spiritul sărbătorilor cu vânzări uriașe! (Asigură-te că ai un stoc pe măsura viziunii și strategiei adoptate.)
Tips & Tricks pentru o campanie de marketing excelentă de sărbători
1. Aplică o temă de sezon pe site
Crăciunul este recunoscut pentru magia și speranța pe care le emană. Prin urmare, oamenii iubesc culorile și simbolurile care îl reprezintă.
Decorează-ți site-ul cu fulgi de zăpadă, globuri colorate sau orice altceva îți place, se potrivește cu mesajul pe care îl transmite business-ul tău și crezi că îți va atrage clienți.
Unele site-uri de prezentare folosesc chiar și teme prin care ninge pe ecran. Dacă vrei să o faci și tu, testează mai întâi viteza site-ului, pentru că această temă îi va încetini funcționarea.
2. Fă o reducere specială
Cine nu adoră reducerile? Ele sunt cu atât mai apreciate în perioada sărbătorilor. Bineînțeles, asta atunci când sunt și substanțiale.
În cazul în care nu vrei să acorzi efectiv un discount, poți opta pentru o reducere la achiziția celui de al doilea produs sau să faci campanii cu pachete promoționale.
Îți poți crește vizibilitatea și prin intermediul unui clasic giveaway. Depinde doar de scopul pe care ți l-ai setat.
3. Trimite un newsletter tematic
Campaniile de email marketing s-au dovedit de-a lungul timpului extrem de eficiente. În acest mod, ajungi direct la posibilul tău consumator.
Dacă nu știi ce înseamnă un newsletter sau cum te poți folosi de avantajele lui, citește acum articolul nostru Totul Despre Puterea Unui Newsletter.
Prezintă-le, deci, cu această ocazie, persoanelor care “te citesc” ceva inedit despre brand, inclusiv o poveste emoționantă sau vreo campanie de donații de sărbători.
4. Folosește-te de Facebook și Google Ads
Degeaba ai o ofertă bună dacă ea nu ajunge la oamenii potriviți. De asta se ocupă reclamele online pe Facebook și Google. Setează cât mai fidel audiența, astfel încât să nu pierzi bani și să obții rezultate insignifiante.
Să știi că imaginile colorate, prietenoase, vând. La fel se întâmplă și cu video-urile în care vorbești natural despre produsele și serviciile pe care vrei să le promovezi. Fii autentic! E tot ce contează până la urmă.
5. Adaptează întregul conținut
Știi cum se spune: de Crăciun, fii mai bun. Ei bine, asta are legătură și cu conținutul pe care îl postezi pe social media sau blog.
Schimbă tiparele obișnuite și concentrează toate resursele campaniei asupra sărbătorii mult așteptate. Vino cu tot felul de idei utile în perioada respectivă, sfaturi și recomandări pentru sărbători de neuitat etc. Posibilitățile sunt infinite.
Important este doar să păstrezi atmosfera caldă și primitoare caracteristică Crăciunului!
6. Prezintă-ți produsele / serviciile ca pe un cadou
Moș Crăciun vine cu o mulțime de daruri, nu-i așa? Demonstrează-le clienților (atât celor actuali, cât și celor potențiali) că produsele sau serviciile tale sunt așezate la loc de cinste în tolba sa.
Un truc foarte cunoscut din copywriting spune cam așa: axează-te pe promovarea beneficiilor rezultate din utilizarea produsului tău și nu pe caracteristicile ce pot fi citite cu ușurință pe ambalaj sau reies din context.
7. Organizează totul în mod SMART
Nu am vrut să începem cu ceea ce e evident, motiv pentru care am avut răbdare să vorbim abia acum despre obiectivele SMART. Nu lăsa nimic la voia întâmplării!
Înainte de a da drumul campaniei de marketing online de sărbători, trece-o prin filtrul SMART și pune-ți următoarele întrebări: e specifică? e măsurabilă? e accesibilă? e relevantă? și se încadrează în timpul stabilit?
Poate ți se pare o pierdere de vreme, dar îți garantăm că te va scuti de o grămadă de bătăi de cap și bani irosiți.
8. Spune povestea brandului
Fii cât mai aproape de consumator. Oamenii prind drag în general de povești. Iar, de sărbători, până și cei mai insensibili își lasă sentimentele să iasă la suprafață.
Vorbește deschis cu audiența ta despre cum ți-a venit ideea afacerii, cum ai ajuns aici și ce planuri de viitor ai.
Dacă îi faci parte din brand, se vor simți implicați și le va crește loialitatea. Legea cauzei și a efectului zice că această loialitate se va transforma în vânzări.
9. Dovedește-ți valoarea cu ajutorul recenziilor
Scoate la lumină părerile oamenilor care au interacționat deja cu afacerea ta, cum descriu experiența.
E mai ușor pentru potențialii cumpărători să relaționeze cu povestea acestora, cu modul în care oferta ta i-a ajutat, decât dacă aud pur și simplu opinia ta, a unui specialist subiect.
Sfatul nostru este să nu optezi pentru recenziile seci, pline de laude extragerate. Sinceritatea vinde!
Gata, ești oficial pregătit să întâmpini sărbătorile cu brațele deschise sau, poate ar trebui să spunem că, ești gata să întreci detașat vânzările de anul trecut din campania de marketing pentru sărbători. Îți urăm mult spor și putere de muncă!