Cum să folosești LinkedIn în promovarea afacerii tale

Sep 2, 2021Marketing0 comments

Când auzi de social media, probabil principalele rețele care îți vin în minte sunt Facebook și Instagram, fiind cele mai folosite, dar o altă rețea foarte utilă în special pentru mediul de afaceri este LinkedIn.

Pentru început, hai să aflăm…

Ce este LinkedIn și de ce să avem un cont pe această platformă

LinkedIn este o rețea de socializare puțin diferită față de celelalte, deoarece se axează mai mult pe conexiuni profesionale decât personale. Acest canal de comunicare online este utilizat pentru dezvoltarea carierei, prin crearea de legături cu oameni din domeniu sau chiar pentru găsirea unui loc de muncă.

Platforma poate fi folosită atât de persoanele aflate în căutarea dezvoltării pe plan profesional, cât și de companii care doresc să își extindă afacerea și să angajeze oameni noi.

În cadrul unui profil personal se poate afișa întregul parcurs profesional, sub forma unui CV, astfel încât angajatorii să îți poată analiza cu ușurință competențele.

În cazul unui profil creat pentru o afacere, se vor prezenta caracteristicile și profilul afacerii. LinkedIn poate fi folosit și pentru a angaja oameni noi, prin publicarea joburilor disponibile, la care persoanele potrivite să poată aplica.

Metode de promovare online pe LinkedIn

Acum că am aflat câte ceva despre această rețea de socializare, e timpul să vedem cum putem să o folosim pentru a ne promova afacerea pe LinkedIn.

1. Profil specific pentru companie

Primul pas în promovarea unei afaceri pe LinkedIn este crearea unui profil. Acesta trebuie să conțină atât informații generale ale afacerii, cât și prezentarea produselor sau serviciilor de care dispune.

Pentru a convinge potențialii clienți de specificul și profesionalismul afacerii tale, e necesar un profil atent realizat, care să cuprindă toate informațiile necesare:

  • Adaugă o poză de profil clară și relevantă afacerii, cel mai potrivit ar fi logo-ul companiei.
  • La headline menționează pe scurt caracteristicile afacerii tale. Acest mesaj este foarte important, deoarece are un impact mare pentru cei care îți vizitează profilul.
  • Redactează un text captivant și informativ pentru secțiunea de about, unde să precizezi informații de bază despre companie, dar și cum îți poți ajuta clienții.
  • Nu uita de banner-ul profilului, unde poți opta pentru sloganul care îți reprezintă business-ul.
  • De asemenea, asigură-te că stârnești curiozitatea oamenilor, așa încât să verifice și site-ul oficial al afacerii tale. Prin urmare, link-ul către site trebuie situat într-un loc cât mai vizibil.

2. Conținut original

În cazul promovării pe social media, o importanță deosebită o are conținutul publicat. Pentru a avea succes pe rețelele de socializare, e vital ca materialele și conținutul publicat online să fie de calitate.

Printre conținutul care se recomandă a fi postat pentru a promova o afacere online se numără următoarele lucruri:

  • Distribuirea articolelor publicate pe site-ul companiei, alături de o descriere captivantă
  • Conținut vizual original, cum ar fi poze, grafice, afișe, infografice
  • Materiale video originale
  • Portofolii cu specificul și produsele sau serviciile companiei
  • Noutăți din domeniul de activitate al companiei
  • Cercetări, statistici sau studii de caz relevante tematicii afacerii
  • Informații noi privind compania

Alege să postezi doar conținut specific domeniului tău de activitate, de care publicul tău țintă să fie interesat. În plus, pentru o vizibilitate mai bună a profilului, postează în mod constant și nu uita să adaugi etichete relevante, care ajută la descoperirea conținutului de cât mai multe persoane.

3. Conexiuni relevante

LinkedIn este o platformă de networking și tocmai de aceea eficiența ei stă în crearea de legături între oameni și companii din același domeniu de activitate. Dar mai important decât cantitatea conexiunilor formate, e calitatea acestora. Așadar, fii atent cu ce conturi te asociezi, pentru a evita situațiile neplăcute.

Prin intermediul acestei platforme poți  să ajungi la persoanele de care ai nevoie pentru dezvoltarea afacerii tale, fie că e vorba de clienți, furnizori sau potențiali parteneri.

LinkedIn dispune de o funcționalitate de căutare avansată, care include opțiuni de căutare după oraș, denumirea postului ocupat în prezent, instituția de învățământ frecventată, compania pentru care lucrează în prezent și multe altele. Această funcție face mai ușoară găsirea oamenilor compatibili cu afacerea ta.

Alte modalități de promovare a unei firme pe LinkedIn sunt grupurile specifice, care reprezintă un mod excelent de a prezenta calitățile afacerii tale unor persoane interesate de domeniul respectiv. Caută grupuri potrivite afacerii tale, astfel încât să poți discuta și împărtăși conținut cu membri din același domeniu de activitate. În cazul în care nu există un grup pe subiectul afacerii tale, profită de ocazie și fii tu cel care dă startul unei comunități valoroase.

4. Recomandări

O parte a promovării online vine și din partea recenziilor cliențiilor actuali. Persoanele sau companiile cu care ai colaborat îți pot lasă recomandări pe profilul de LinkedIn, ceea ce poate ajuta la cresterea încrederii potențialilor clienți. Cu ajutorul unor recomandări bine scrise, mai mulți oamenii pot fi convinși să apeleze la produsele sau serviciile companiei tale.

5. Sprijinul angajaților

O companie nu ar fi nimic fără angajații ei, indiferent de postul ocupat de aceștia. Legătura dintre angajat și companie trebuie menținută și în mediul online, tocmai de aceea e important să îți încurajezi angajații să își creeze profil pe LinkedIn. Profilul acestora trebuie să fie interesant și profesionist, dar și să interacționeze cu pagina companiei. În acest mod, compania ta poate fi găsită și prin intermediul angajaților ei.

Conform unor studii, strategiile de marketing abordate pe LinkedIn au un succes mult mai mare față de cele de pe alte rețele de socializare, datorită unui public mai specific și mai interesat de latura profesională.

Dar atenție! Nu orice tip de afacere poate fi promovată pe LinkedIn. Pentru început cercetează piața și vezi dacă publicul tău țintă e prezent pe această rețea.

Dacă vrei să îți promovezi afacerea pe LinkedIn, dar nu știi de unde să începi, apelează cu încredere la serviciile noastre! Echipa noastră îți stă la dispoziție cu cele mai bune și actuale sfaturi în domeniu.

Alte Informații utile