Zilnic, conform Radicati, se trimit peste 205 miliarde de email-uri. Astfel, ce te mai face să te întrebi dacă este sau nu email-ul o sursă foarte bună de promovare, mai ales Newsletter-ul? Email marketing-ul a crescut considerabil și este de departe o soluție extrem de simplă, eficientă și promițătoare pentru orice tip de afacere ai avea.
Totul e la un click distanță, iar printr-o singură metodă, ai asigurată promovarea, vânzarea, comunicarea, marketing-ul, dar cel mai important, crearea unei relații de lungă durată cu clienții, care pot deveni ușor clienți fideli.
Ce înseamnă Newsletter?
Newsletter este o unealtă puternică pe care o poți folosi în afacerea ta, fiind folosită de majoritatea organizațiilor din întreaga lume. Este un mod simplu de a trimite informații relevante despre produsele sau serviciile tale, printr-un singur click, la sute de clienți pe care să îi atragi și mai mult către tine.
E acel tip de „weekly news”, modul de a asigura acel ”keep in touch” cu oamenii care s-au declarat mulțumiți de serviciile oferite de tine. Pe scurt, te bucuri de o conexiune constantă cu audiența și te asiguri că îi ții alături de tine cât mai mult; formând o comunitate de oameni gata să te susțină în continuare.
Care sunt avantajele unui Newsletter?
- Îți păstrezi activi clienții actuali și îi împingi spre a reveni la tine, dat fiind faptul că ai deja construită relația cu ei;
- Păstrezi o listă întreagă cu contactele celor interesați de produsele și serviciile tale;
- Conform Marketing Association, 72% dintre persoanele consumatoare preferă să primească noutăți legate de afacerea ta pe email, în detrimentul rețelelor de socializare;
- Ai o performanță mai bună, chiar cu 40 de ori mai mare, decât cu reclamele pe social media, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company;
- Asiguri fidelizarea clienților actuali;
- Oferi remindere cu produsele ”uitate” în coșul de cumpărături de pe site-ul tău;
- Trimiți cele mai recente informații referitoare la serviciile tale;
- Obții feedback și testimoniale direct de la clienți;
- Poți să creezi orice format de email îți place, e totul la un click distanță!
Cum să creezi un Newsletter pentru afacerea ta
1. Setează-ți scopurile și tipul de content
Pentru abonarea la Newsletter, clienții sau potențialii clienți trebuie să știe ce li se va oferi, ce tip de content vor primi și cât de des. Îți recomandăm să oferi bonusuri sau vouchere în schimbul abonării la Newsletter; de exemplu anumite reduceri de 10%-20%, transport gratuit, materiale informative ori video-uri sau orice altceva ți se pare că ar dori să primească publicul tău țintă.
2. Construiește lista de email-uri
Începând să îți creezi o bază de date, oamenii vor interacționa direct cu tine, iar ție îți va fi mult mai ușor să îi ții ”în priză”, fapt ce va scădea riscul ca aceștia să se dezaboneze. Ține totul organizat și completează constant baza de date; poți solicita în zona de abonare și alte detalii de contact.
3. Alege un Newsletter template în acord cu afacerea ta
Sunt multe aplicații și variante prin care să îți construiești Newsletter-ul, însă nu te limita. Alege ce se potrivește cu stilul produselor și serviciilor oferite și transformă experiența clientului în una de ”dat mai departe”.
4. Creează un Newsletter cu design unic
Nu te limita la nimic. Oamenilor le place ceea ce e altfel. Folosește-ți creativitatea și oferă-le oamenilor content de calitate – atât din punct de vedere al conținutului, cât și la nivel de aspect vizual. Alege teme îndrăznețe și fii atent la orice detaliu, lumea iubește frumosul.
5. Folosește ”Call to action” pe site
Adaugă la finalul unui articol interesant ori printre afișarea produselor tale un buton cu un mesaj atractiv referitor la ceea ce trimiți tu pe mail. De exemplu: „Descarcă gratuit un curs despre…”, sau ”cunoaște oamenii din spatele produsului” ori simplu ”Abonează-te la Newsletter”. Fă-i pe oameni curioși și bucură-te de creșterea unei comunități.
6. Afișează Pop-up de abonare
Asigură-te că faci vizibilă pe site secțiunea de abonare la Newsletter, dar adaugă și elemente care să iasă în evidență și să îi facă pe oameni să se aboneze. Un tips bun ar fi să adaugi o ofertă, precum: ”10% reducere la orice produs prin abonarea la Newsletter”.
7. Promovează-ți Newsletter-ul pe rețelele de socializare
Folosește toate mijloacele pentru a-ți aduce clienții mai aproape tine. Promovează Newsletter-ul pe Social Media și fii sigur că beneficiile abonării sunt vizibile și relevante pentru publicul țintă. Lumea dă scroll, dar se oprește acolo unde este atrasă.
8. Folosește o structură de calitate
Îți sugerăm să ai în componența email-ului tău:
- un titlu sugestiv, care să atragă atenția (dar fără clickbait);
- text de preview;
- imagini;
- un text calitativ și aranjat vizual;
- buton de call to action;
- butoane de Social Media;
- datele tale de contact;
- buton de dezabonare.
Cu toate acestea, plus adăugând propriul tău stil, îți vei crea cu siguranță o comunitate care să fie constant alături de tine. Totuși, nu te dezorienta dacă nu ai la început impactul la care te aștepți. Conexiunea prin Newsletter se creează în timp, iar oamenii vor interacționa cu tine dacă tu ești deschis și transparent cu ei.
Dacă consideri că ai avea nevoie de ajutor pentru a folosi această ”unealtă magică”, apelează cu încredere la noi și te asigurăm că te vom ajuta să creezi totul exact așa cum îți dorești! Contactează-ne pe office@creative-marketing.ro sau la 0746 935 198.