Fie că vorbim despre branding-ul personal sau cel al unei firme, acesta se referă la o promisiune făcută consumatorilor și la felul în care ei percep business-ul. Astfel încât un brand devine mai mult decât definiția sa clasică: “Un brand este un nume, semn sau simbol folosit în identificarea produselor sau serviciilor unui producător și utilizate pentru a-l diferenția de competiție.”
Acum, că am aflat ce este sau înseamnă un brand, întrebarea este: cum facem asta? Un brand nu se construiește cum ai bate din palme. E nevoie de timp, implicare și multă răbdare. Uneori poate părea de-a dreptul imposibil, căci obstacolele sunt multe și dese, iar majoritatea cedează și renunță.
Dacă tu vrei să reușești cu adevărat și ești gata să faci pașii necesari în acest sens, acest articol ți se adresează. Nu e nimic complicat și, cu puțin noroc, bifezi deja o parte din punctele de mai jos. În cele ce urmează, vei învăța…
Cum creezi un brand puternic
8. Alege-ți un logo și un nume memorabile
Majoritatea oamenilor se gândesc doar la logo și nume atunci când li se cere să menționeze un brand. Ele creează impact. Articolul de față îți va demonstra în schimb că se situează numai undeva în vârful aisberg-ului.
Totuși, respectă aceste elemente de bază la alegerea lor: numele să fie simplu, ușor de reținut și să aibă legătură cu business-ul, iar logo-ul să fie atractiv vizual, nu prea încărcat și în culorile cu care vrei să te asociezi.
7. Fii prezent online
În urmă cu câțiva ani se spunea că, dacă nu ai Facebook nu exiști. Acum s-a trecut deja la alte platforme de socializare, dar conceptul e la fel de viu și prezent în realitatea noastră de zi cu zi.
E vital să fii online. Tu decizi în ce fel: website și/sau conturi pe marile rețele de socializare. Orientează-te astfel încât clienții tăi să te găsească ușor. De exemplu, tinerii petrec mult timp pe Instagram, în timp ce adolescenții sunt fascinați de TikTok și categoriile peste 35 de ani se mențin pe Facebook.
6. Interacționează cu clienții tăi
Răspunde la mesaje și comentarii. Intră în discuții și arată-le oamenilor că ești trup și suflet alături de ei. În acest mod se creează o conexiune și ei vor căpăta încredere în tine.
Un brand ca la carte cuprinde și empatia, respectiv apropierea chiar și de potențialii clienți. Încearcă să nu induci ideea de superioritate, de așezare a ta sau a afacerii undeva pe un piedestal aflat la înălțime. Fii în mijlocul mulțimii, căci asta îți va aduce apreciere și recunoaștere.
5. Oferă conținut de calitate constant
Postează cât mai des lucruri interesante. Creează-ți o pagină de blog pe website, unde să dai sfaturi din domeniul tău și să îți educi audiența. Mergi și mai departe, făcând și o variantă video a acestor articole de blog pentru YouTube. Sau filmează podcast-uri cu persoane care au ceva de spus.
Important este să oferi informații prețioase și neapărat autentice. Bineînțeles, tot conținutul trebuie să fie făcut după o anumită structură și să respecți brand identity-ul.
4. Monitorizează și îmbunătățește mereu rezultatele
Nu e suficient să lansezi afacerea și să aplici punctele anterioare din această listă. Pentru că drumul spre succes nu e deloc unul liniar. Ceva sigur nu va merge conform așteptărilor și dorințelor tale.
De aceea, trebuie să aduni toate datele referitoare la rezultate. Observă ce a funcționat uimitor și ce s-ar fi putut întâmpla mai eficient. Fă-o nu ca să te judeci aspru, ci ca să înveți cum să gestionezi situația în continuare. Să nu crezi cumva că brandurile celebre au fost la înălțime întotdeauna. Pur și simplu au lucrat până ce au devenit cele mai bune versiuni ale lor.
3. Cunoaște-ți publicul țintă
Crearea unui brand are ca pas esențial stabilirea publicului țintă. Cui vrei să vinzi de fapt? Nu te minți spunându-ți că oricui, fiindcă e imposibil ca produsul sau serviciul tău să le fie destinat tuturor.
Așa că, ia o foaie de hârtie și scrie caracteristicile clientului tău ideal. Notează de la informații simple, precum vârstă, ocupație și membrii familiei, și până la detalii despre pasiuni și convingeri. Îți vei forma astfel avatarul de client și vei ști în ce direcție să te îndrepți cu mesajul pe care îl transmiți.
2. Fă o analiză atentă a afacerii tale
Un brand, fie el în România sau peste hotare, își face fundația solidă încă de la început. Adică dinainte ca primele vânzări sau rezultate să apară, când afacerea este mai mult sau mai puțin o idee ce prinde contur în mintea ta.
Acordă atenție dezvoltării misiunii și viziunii afacerii, pașilor pe care trebuie să îi faci pentru a ajunge în top branding și tuturor lucrurilor aparent mărunte, însă care te vor ajuta să fii, la momentul potrivit, cel mai bun.
1. Livrează produse / servicii de cel mai înalt nivel
Fără produse și servicii de calitate, întreaga muncă despre care am vorbit mai sus e în zadar. Sigur, clientul va ajunge la tine și poate chiar va rămâne o vreme, dar nu îl vei convinge să îți fie fidel.
În final, ceea ce oferi pentru satisfacerea unei nevoi este motivul pentru care construiești brandul. Vrei să îți scoți în evidență produsul sau serviciul și aceasta e cea mai bună metodă. Deci, asigură-te că cei cărora li te adresezi vor fi mulțumiți după “întâlnirea” cu tine.
Unde te situezi cu crearea brand-ului tău? Ai ajuns departe sau mai ai de lucru? Nu uita că, în final, cel mai important este să treci testul timpului.
Deși nu putem face chiar toată munca în locul tău, te putem ajuta cu servicii de branding care te vor face cu siguranță să rămâi în mintea și sufletul clienților tăi. Îți creăm logo, te facem vizibil online și producem conținutul cu care vrei să te identifici. Contactează-ne la telefon – 0746 935 198 – sau prin email – office@creative-marketing.ro.