Cât de important este copywriting-ul pentru un business

Aug 17, 2021Marketing0 comments

Cand ai o afacere, te confrunți cu o mulțime de cheltuieli. Ultimul lucru pe care îl mai dorești în acest caz este să externalizezi scrierea textelor care descriu cu ce te ocupi și te ajută să faci mai multe vânzări.

Cu siguranță îți spui că tu știi cel mai bine cum stă treaba cu business-ul tău și nimeni nu îl poate pune într-o lumină mai bună decât tine. Totuși, să știi că acele texte de vânzare sau, cum i se mai spune, partea de copywriting are capacități nebănuite de a te face cunoscut și a-ți mări cifra de afaceri. Iar dacă tu nu ești tocmai un expert în arta cuvintelor, succesul va întârzia să apară.

Înainte de a-ți vorbi mai multe despre cum îți poate fi de folos un copywriter profesionist pentru dezvoltarea afacerii chiar și pe piața din România, hai să vedem ce înseamnă el mai exact.

Ce înseamnă și ce face un copywriter?

Copywriter-ul este o persoană care scrie texte persuasive cu scopul de a produce vânzări. Definiția este cât se poate de simplă și totodată cuprinzătoare.

Devine mai complicat însă atunci când se face distincția dintre copywriter și content writer, care în România deocamdată nu se cunoaște suficient de bine. Atât jobul de copywriter, cât și cel de content writer pot fi făcute de acasă, iar unul poate îndeplini și atribuțiile celuilalt. Cu toate acestea, fișele posturilor lor sunt destul de diferite.

Copywriter-ul scrie texte pentru reclame, fie ele în format digital sau nu, postări pentru social media și așa mai departe. Rolul său este de a determina o acțiune, de la abonarea la un newsletter la participarea la un eveniment sau vânzarea unor produse, respectiv servicii.

Copywriter-ul nu folosește o mulțime de cuvinte și se limitează la minimul necesar pentru a convinge omul căruia i se adresează să întreprindă acțiunea pe care o vrea.

Content writer-ul scrie articole de blog, pagini cu explicații pentru site-uri, materiale informative și tot felul de alte texte lungi și explicative. Acesta își propune să apropie clienții oferindu-le informații prețioase. Loialitatea în sine va face mai târziu vânzările.

Acum că am stabilit aceste detalii, e timpul să trecem la subiectul nostru principal de azi. Vom aborda cu altă ocazie tema content writing-ului, într-un articol dedicat.

Cât de important este copywriting-ul pentru un business

1. Aduce oamenii potriviți la tine

Copywriting-ul are la bază o analiză minuțioasă a publicului țintă sau, ca să folosim o expresie din marketingul online, avatarul de client. Textele nu se scriu pur și simplu pentru oricine, ci au în vedere o anumită persoană cu caracteristici unice și nevoi pe măsură.

Astfel, se vor identifica cu mesajul transmit doar acele persoane care au cu adevărat nevoie de produsele sau serviciile pe care le oferi.

2. Creează o conexiune cu audiența

Cum eforturile se îndreaptă spre un singur om, cel ideal, textul vorbește pe limba lui. Potențialul client se regăsește în rândurile scrise, înțelege cum afacerea ta îi poate veni în ajutor și creezi în acest mod o conexiune cu el.

Trebuie doar să demonstrezi că îi ești alături, știi perfect prin ce trece și nu urmărești profitul, ci să-i îndeplinești una sau mai multe dorințe.

3. Transmite emoție

Copywriting-ul nu mai înseamnă de multă vreme un “cumpără acum” aruncat în grabă. Mențiunea este făcută de obicei la finalul mesajului, însă el e mai lung de atât și cuprinde o tehnică foarte cunoscută în literatură: storytelling. Practic le spui o poveste oamenilor ca să îi convingi să îți devină clienți.

Să nu uităm că poveștile sunt recunoscute pentru emoția pe care o transmit, iar copywriting-ul nu face excepție de la regulă. Un text bun de vânzare te face să simți durerea pe care o ai și binecuvântarea ce rezultă în urma achiziției.

4. Face legătura dintre caracteristici și beneficii

Majoritatea întreprinderilor se limitează la prezentarea atributelor tehnice a ceea ce oferă. Problema este că rareori cumpărătorii sunt experți în domeniul tău.

Copywriting-ul face trecerea de la caracteristici – dimensiunile produsului, greutatea lui etc. – la beneficii – cum reușește produsul să îmbunătățească viața celor care îl iau acasă.

5. Punctează exact ceea ce trebuie

După cum am menționat la începutul articolului, odată cu definiția unui copywriter, acesta nu scrie neapărat mult. Scopul său este să genereze acțiune, nicidecum să plictisească omul cu detalii nesemnificative. Ține minte asta!

Prin urmare, faptul că scrii texte complexe, de-a dreptul literare, nu îți va asigura succesul.

6. Face vânzări

Până la urmă se ajunge și în acest punct. Textul atrage atenția, impresionează și chiar denotă empatie, dar are în centru ideea de vânzare.

Uneori mesajul poate fi mai subtil, fără să conțină oferta propriu-zisă. Totuși, el va cuprinde cel puțin un îndemn de a afla mai multe informații pe site sau direct în magazin.

Audiența nu va întârzia să facă pasul pe care îl vrei, atâta timp cât nu este unul exagerat. Nu cere mai mult decât oferi!

7. Convinge clienții să se întoarcă

Dacă le-a plăcut oamenilor experiența cu afacerea ta, garantat se vor întoarce. Le-ai demonstrat că le ești alături și vorbești cu ei ca de la egal la egal.

Există texte de copywriting menite retargeting-ului (pentru cei care au vizitat site-ul, au abandonat coșul de cumpărături și așa mai departe). Tonul este prietenos și relația va fi din ce în ce mai strânsă. Depinde doar de tine cum gestionezi lucrurile de aici înainte.

Acum că știi beneficiile unui copywriting de calitate, ce zici, ești gata să externalizezi această parte a business-ului tău? Mediul online permite angajarea unui copywriter în Iași, București sau în alt oraș al tării din orice colț al lumii!

Noi îți oferim servicii de copywriting și tot ce cuprinde sfera marketingului digital, indiferent de domeniul în care profesezi. Contactează-ne chiar acum la +40 746 935 198 sau scrie-ne un mail la adresa office@creative-marketing.ro.

Alte Informații utile