E destul de greu să ții pasul cu tehnologia, dar, dacă nu o faci, riști să rămâi undeva în urmă, într-un loc nemaipomenit de trist și singuratic. Ca business, cu siguranță nu îți permiți un asemenea lux.
Cumpărătorii sunt atrași de tot ce e nou, inovator și interesant. Indiferent ce ai crede, asta nu înseamnă că trebuie să reinventezi roata sau să le vinzi ceva extraordinar. În schimb, e nevoie doar să adaptezi modul în care îți vinzi produsele și/sau serviciile.7 tehnici și idei de Marketing cu impact în 2020
În cazul în care nu ești prea sigur cum funcționează acest principiu, te afli în locul potrivit. Ne-am făcut deja cu prisosință temele legate de ce se „poartă” în marketing în anul 2020 și suntem gata să îți împărtășim cunoștințele acumulate.
Citește întregul material și vei avea un an prosper, care, cu puțin noroc, îl va depăși pe cel anterior încă din primele luni. Ignoră articolul și există o mare posibilitate să dai de ghinion… Decizia este a ta, însă nu uita că ai fost prevenit.
7 tehnici și idei de Marketing cu impact în 2020
1. Creează reclame tip carusel pe Facebook
S-a inventat de ceva vreme opțiunea aceasta în Ads Manager, dar nu a fost exploatată suficient… până acum. Oamenii răspund foarte bine la imaginile succesive ce descriu un business.
O simplă imagine poate fi drăguță, nu contestă nimeni asta, dar e cam plictisitoare și lumea e într-o continuă mișcare. Nu-ți închipui că va sta cineva s-o analizeze în detaliu. Pe de altă parte, un carusel este dinamic, vine cu mai multe surprize, și astfel cresc șansele de a nu fi ignorat.
Profită de oportunitatea oferită de carusel pentru a-ți afișa produsul, de exemplu, în diferite ipostaze. N-ar fi rău nici să faci o reclamă de acest gen prin care să prezinți o gamă întreagă de produse, iar așa beneficiezi de mai multe reclame la prețul uneia singure.
Digital marketing e în toi și în 2020, motiv pentru care n-ai ce pierde încercând această abordare.
2. Încurajează share-ul (online și offline)
Pentru că avem experiență în social media, e de la sine înțeles că asta ne-a atras prima dată atenția la marketingul din 2020.
Recomandarea noastră e să faci postări prin care să angrenezi interacțiunea. Un like în plus arată mai multă seriozitate, iar un share dat când și de cine trebuie îți poate aduce o mulțime de clienți.
Totuși, nu te baza numai pe buna credință a oamenilor, ci motivează-i să apese butonul respectiv. În offline (sau cel puțin mesaj privat) e și mai important cum procedezi, fiindcă omul dedică din timpul lui pentru a spune cuiva despre afacerea ta și e mult mai convingător decât dacă pur și simplu distribuie postarea. Unii o fac din bunătate, însă majoritatea sunt mai inclinați spre acest gest dacă e o răsplată la mijloc.
Aici vine schema: oferă o reducere pentru cei care fac recomandări sau chiar un tichet bonus pentru un prieten. Sau, mai bine, vino cu propria idee de fidelizare.
3. Folosește site-uri de afiliere
2performant și profitshare sunt doar două site-uri de afiliere ce te pot ajuta să faci vânzări fără a depune nici cel mai mic efort.De fapt, nu-i chiar așa, trebuie să creezi un cont.
Apoi, dându-ți acordul că împarți o anumită parte din profitul pe care îl obții, începe publicitatea, iar tu stai liniștit și te bucuri de rezultate.
Cum se întâmplă asta? Platformele în cauză sunt pline de bloggeri și alți influenceri dornici să îți promoveze business-ul contra banilor despre care vorbeam mai sus. Pe cât de ușoară este tranzacția, pe atât de eficientă. E un târg extrem de echitabil.
Consideră, dacă vrei, că e vorba într-o oarecare măsură de un network marketing de care e neapărat să te apuci în 2020.
4. Actualizează-ți constant conținutul
Ai spus deja tot ce e omenește posibil despre un produs sau serviciu? Te-ai dat peste cap și n-ai găsit absolut nimic nou? E doar impresia ta. Întotdeauna este loc de mai bine, de îmbunătățire.
Dacă ai modificat deja produsul propriu-zis și n-ai constatat diferențele așteptate, e vremea să te îndrepți spre conținutul prezentării lui: imaginea reprezentativă, descrierea care îl însoțește, articolele scrise pe subiect.
Întoarce-te cu 2 paragrafe și vei vedea că pe text am pus accentul din prima secundă. Înainte de orice altceva, la el trebuie lucrat.
Nu e nevoie să cauți non-stop perspective diferite din care să privești situația, ci ajunge să o aduci la zi pe una. Actualitatea vinde, exact cum am menționat la începutul articolului că avansarea tehnologiei te poate arunca în groapa anonimatului.
Ca idee, un articol de pe blog bine documentat poate fi completat după o anumită perioadă de timp cu informații de ultimă oră, care, până la urmă, va contribui și la o mai bună indexare în Google (SEO). Se face content marketing și în 2020, evident.
5. Concentrează-ți atenția asupra clienților
Păstrează o legătură strânsă cu clienții tăi. Cere-le constant părerea, comunică cu ei, fii deschis la sugestii.
Acum nu mai atingi succesul cu un produs creat special ca să se vândă, ci în centrul atenției e important să se afle nevoia consumatorilor.Abia apoi treci la formarea produsului, care se va vinde natural.
Internetul oferă o multitudine de opțiuni, deci trebuie să te deosebești de competiție pentru a fi ales.
6. Pune la dispoziție un ghid / ebook
Dacă monstrele și alte lucruri date gratuit sunt de domeniul trecutului, ghidurile și ebook-urile sunt relativ noi în România. Marketingul lui 2020 are ca preziceri (dovedite de fapte) reușita acestora.
Faci bine ce faci din moment ce ai avut curaj să demarezi o afacere în domeniu. De ce să nu le dai ocazia și celorlalți să vadă ceva din culise? Învață-i ceva folositor și îți vor fi profund recunoscători.
E un prilej minunat de a-ți apropia clienții, deoarece vor vedea că îți pasă de ei și le vrei binele.După aceea se vor decide în mod asumat că ești de încredere și merită să facă achiziții de la tine.
7. E la modă comanda vocală
Viitorul digital la capitolul marketing va fi tot mai prezent și la noi în țară. Lumea se modernizează și tot mai des apelează la scurtături. Scopul este să se economisească timp și să se ușureze munca. Cele mai mari inovații probabil au fost făcute de leneși, asta ca o paranteză.
Revenind la marketing și strategiile din 2020, îți mai spun numai că tot ce creezi trebuie să poată fi găsit rapid atunci când… oamenii vorbesc cu telefonul.
Google le îndeplinește toate dorințele, nimic nou până aici, însă depinde de cum te organizezi tu ca să apari în topul preferințelor sale.Ia în calcul faptul că vorbim diferit față de cum scriem.
Cu toate că e un marketing trend de câțiva ani în lume, acum se mobilizează corespunzător și românii, nu mai trebuie amânată adaptarea.
Ai obținut un amalgam de informații despre marketing în anul 2020 și planificare. Ar fi mare păcat să nu treci chiar acum la treabă și să le pui în practică.
Nu-i o rușine să recunoști dacă ești total depășit de situație, ci e atunci când nu ești dispus să accepți ajutor. Noi, echipa Creative Marketing, suntem aici pentru tine și facem un studiu de marketing mulat exact pe obiectivele tale din anul 2020.
Facem imediat un content marketing calendar și ne apucăm de treabă, fiindcă un an bun se cunoaște încă de la început.